Україна
Каталог   /   Аудіотехніка   /   Hi-Fi та Hi-End компоненти   /   Сабвуфери

Порівняння Polk Audio HTS 10 vs REL T-Zero

Додати до порівняння
Polk Audio HTS 10
REL T-Zero
Polk Audio HTS 10REL T-Zero
Порівняти ціни 11Порівняти ціни 2
Відгуки
0
0
0
1
ТОП продавці
Головне
Автовідключення. Регулювання фази і частоти кросовера.
Тип встановленняпідлоговийпідлоговий
Типактивнийактивний
Акустичне оформленняфазоінверторного типузакритого типу
Розташування фазоінверторазнизу
Призначеннядомашнійдомашній
Технічні характеристики
Потужність
100 Вт /пікова — 200 Вт/
100 Вт
Імпеданс8 Ом
Частотний діапазон25 – 180 Гц38 – 120 Гц
Розмір динаміка10"6.5"
Функції
Регулювання фази
Регулювання рівня
Регульований кросовер
Частота кросовера30 – 120 Гц30 – 120 Гц
Роз'єми
Входи
RCA (LFE)
RCA (лінійний)
 
тригерний
RCA (LFE)
RCA (лінійний)
Speakon
 
Загальні дані
Матеріал корпусаМДФ
Габарити (ВхШхГ)420x380x410 мм220x240x260 мм
Вага17 кг7 кг
Колір корпусу
Дата додавання на E-Katalogгрудень 2017березень 2016

Акустичне оформлення

Закритого типу. Найпростіший тип конструкції: закритий (іноді герметично) корпус з виведеним на передню панель динаміком. Вважається, що такі сабвуфери мають невелику чутливість, що, однак, компенсується високою точністю передачі звуку і невисоким рівнем спотворень.

Фазоінверторного типу. У таких корпусах сабвуферів встановлюється трубка, що має вихід в навколишній простір. Довжина трубки підібрана так, що з неї виходить сигнал, перевернутий по фазі щодо сигналу з фронтальної частини дифузора (простіше кажучи, з основного динаміка). Це покращує звучання сабвуфера і підсилює звуковий тиск. Недоліком фазоінвертора є додатковий шум від звукового потоку в трубці.

З пасивним випромінювачем. Конструкція, аналогічна фазоинвертору (див. вище) за призначенням і принципом дії, однак замість трубки в таких сабвуферах застосовується т. зв. пасивний випромінювач. По суті, він являє собою звичайний динамік, позбавлений котушки і магніту і грає ту ж роль, що і трубка фазоінвертора. Застосування пасивного випромінювача дозволяє позбутися від шуму повітряного потоку, характерного для фазоинверторов.

Розташування фазоінвертора

Ззаду. Сабвуфери з заднім розташуванням фазоінвертора рекомендується ставити таким чином, щоб тильна частина корпусу, де знаходиться фазоінвертор, була подалі від стіни. Якщо поставити такий сабвуфер впритул задньою частиною до стінки, то якість звучання буде помітно знижена. Сабвуфери з фазоінвертором на задній частині корпусу зазвичай ставлять по центру кімнати. Якщо можливості поставити акустику в центрі немає, то цей тип сабвуферів намагаються розміщувати подалі від стінки, на яку дивиться фазоінвертор.

Спереду. Сабвуфери з переднім розташуванням фазоінвертора гарні в тому випадку, якщо акустика повинна глибоко розкривати образ низькочастотного звучання. Акустика даного типу рекомендована для музики, в якій багато баса. Переднє розташування фазоінвертора дозволяє ставити сабвуфер практично впритул до стінки.

Знизу. Сабвуфери з нижнім фазоінвертором призначені для підвішування на висоті. У цьому випадку на шляху низькочастотного звуку не буде перешкод, тобто бас буде розкриватися гранично повно. Якщо немає можливості підвісити такий сабвуфер, то акустику допустимо ставити на високу підставку. Але підставка при цьому не повинна перекривати фазоінвертор.

Збоку. Сабвуфери з боковим фазоінвертором можна ставити впритул до стіни і в кутку, але якщо кутова стіна не буде перекривати фазоінве...ртор. Бічне розташування фазоінвертора дає можливість акустиці зосередитися на середньочастотному і високочастотному звучанні. Низькочастотний звук стане помірним. Це оптимальна схема акустики для перегляду кіно.

Імпеданс

Опір сабвуфера змінному струму. Цей параметр має значення передусім при підключенні до зовнішнього підсилювача: при меншому, ніж у підсилювача, імпедансі можливі спотворення в звучанні, при більшому — сабвуфер може звучати тихіше, ніж хотілося б.

Частотний діапазон

Діапазон звукових частот, відтворюваних сабвуфером. За загальним правилом чим ширший частотний діапазон — тим багатша звук і більше його деталей здатний передати динамік. Проте варто згадати, що сабвуфери як клас призначені для низьких і наднизьких частот в діапазоні від 20 до 150 (іноді 200) Гц. Тому на практиці значна різниця в звучанні помітна тільки при великій відмінності в відтворюваних діапазонах (наприклад, 20-200 Гц і 50-150 Гц).

Також не варто забувати, що великий діапазон частот ще не є гарантією якісного звуку; а в деяких випадках (наприклад, якщо основні динаміки АС теж непогано справляються з низькими частотами) він може бути взагалі зайвим.

Розмір динаміка

Діаметр динаміка, встановленого в сабвуфері.

Вважається, що чим більший динамік ( 15 дюймів, 18 дюймів і більше) — тим більшу потужність він може видати і тим глибшим буде звучання басів на такій акустиці. Втім, у сучасних сабвуферах виробники застосовують різні хитрощі, що дозволяють досягти гарної глибини звучання навіть при відносно невеликих розмірах динаміка ( 10 дюймів, 8 дюймів). Тому однозначно порівнювати різні моделі можна тільки у тому випадку, якщо вони значно різняться за цим показником; та й то в таких випадках варто звертати увагу не так на діаметр динаміка, як на цінову категорію. Золотою ж серединою серед розмірів є сабвуфери 12 дюймів.

Входи

Типи і кількість входів, передбачених у конструкції сабвуфера. Аудіовходів одного типу може бути кілька — це, зазвичай, передбачається для комутації сигналу (наприклад, для передачі звуку на іншу акустику через вбудований кросовер «саба»).

RCA (LFE). Спеціалізований вхід для підключення низькочастотного аудіосигналу з передпідсилювача; власне, LFE означає «низькочастотні ефекти», а RCA — це тип роз'єму (іменується в просторіччі «тюльпан»). До такого входу бажано підключати сигнал зі спеціалізованого виходу на сабвуфер» або з зовнішнього кросовера. Зазначимо, що вхід LFE може передбачатися навіть у сабвуфері, оснащеному власним частотним фільтром: зовнішні кросовери часто виявляються якіснішими, ніж вбудовані. Більшість моделей з таким виходом належать до домашніх (див. «Призначення»).

RCA (лінійний). Вхід, який використовується для підключення до передпідсилювача. При цьому, на відміну від описаного вище LFE, мова йде про всі частоти аудіо, а не тільки про баси. Наявність такого роз'єму, зазвичай, говорить про наявність вбудованого кросовера; також лінійні входи можуть використовуватися і для комутації аудіосигналу, зокрема без його оброблення (за наявності відповідних виходів, див. нижче). Відзначимо, що в аналоговому RCA на кожен канал аудіо необхідний один роз'єм, тому конкретна кількість роз'ємів може бути різною; проте переважно їх два — під стереосигнал.

...Jack (6.35 мм). Гніздо під роз'єм 6.35 мм Jack. Цей інтерфейс використовується для підключення як до передпідсилювача, так і до підсилювача потужності; він особливо популярний у професійній студійній апаратурі, хоча зустрічається і в інших видах аудіотехніки, включаючи домашню і концертну. 6.35 мм Jack забезпечує непогану якість з'єднання, швидко підключається і відключається (хоча відсутність замка дещо знижує надійність), а також може використовуватися для балансного аудіосигналу (див. «Балансний XLR» нижче), хоча підтримку цієї функції в кожному окремому варіанті варто уточнювати окремо. При цьому існують комбороз'єми, що дають змогу підключити один з штекерів – Jack (6.35 мм) або ж XLR.

Балансний XLR. Характерний роз'єм круглої форми з 3 контактами і фіксатором, що використовується для балансного підключення аналогового сигналу з передпідсилювача. Особливість такого підключення полягає в тому, що за рахунок специфічного способу передачі сигналу роль пригнічувача перешкод грає сам кабель, що дає змогу використовувати досить довгі дроти без шкоди для чистоти звуку. Завдяки цьому, а також надійності з'єднання, XLR став дуже популярним в висококласній аудіотехніці, включаючи студійне і концертне обладнання. Один роз'єм цього типу відповідає за один канал звуку, тому в сабвуферах з підтримкою комутації стереосигналу вхід XLR може складатися з 2 роз'ємів; це може зазначатися в характеристиках.

— Балансний цифровий (AES/EBU). Професійний інтерфейс для передачі аудіосигналу в цифровому вигляді. Використовує такий же роз'єм і кабель, як і описаний вище балансний XLR, проте відрізняється за типом сигналу (до того ж всі канали при такому підключенні передаються по одному роз'єму). Водночас для AES/EBU характерні всі переваги балансного з'єднання, в тому числі висока стійкість до перешкод навіть при великій довжині кабелю. Для відтворення такого аудіосигналу на самому сабвуфері необхідно, щоб останній мав не тільки підсилювач, але і власний ЦАП, що значно ускладнює і здорожує конструкцію. Крім того, виходи AES/EBU встановлюються в основному в висококласне професійне аудіообладнання. У світлі цього сабвуфери з таким входом зустрічаються вкрай рідко, в основному серед прогресивних моделей студійного і концертного призначення. І навіть у таких моделях може передбачатися лише комутація цифрового сигналу на аналогічний вихід, а не його відтворення.

Speakon. Роз'єм, застосовуваний у професійній аудіотехніці для підключення до підсилювача потужності. Його специфічними особливостями є можливість роботи з струмами великої сили і підвищена захищеність від дотику людини до струмоведучих частин. Завдяки цьому Speakon став дуже популярним в концертному обладнанні; втім, є і домашні сабвуфери (див. «Призначення») з такими входами.

Високорівневий (клеми). Вхід для підключення сигналу з підсилювача потужності. Є одним з найпопулярніших інтерфейсів для підключення пасивних сабвуферів (див. «Тип»), однак може передбачатися і в активних — на випадок, якщо в наявності є зовнішній підсилювач для басів, більш якісний, ніж вбудований. Один вхід передбачає пару клем і дає можливість передавати один канал звуку — цього достатньо, при підключенні сабвуфера до зовнішнього кросоверу. Однак високорівневих входів може бути два (а клем, відповідно, чотири) — це означає можливість передачі аудіосигналу на інші компоненти аудіосистеми через вбудований кросовер.

Тригерний. Службовий вхід, що застосовується для автоматичного вмикання сабвуфера. Досить підключити до тригерного входу відповідний вихід іншого компонента аудіосистеми (наприклад, аудіоресивера) — і при кожному вмиканні цього компонента «саб» буде одержувати управляючий сигнал і теж вмикатися, що позбавить власника від необхідності «будити» пристрій окремо.

Матеріал корпуса

— МДФ. Деревноволокнисті плити середньої щільності є одним з найпопулярніших матеріалів для корпусів сучасних АС, включаючи сабвуфери. Це обумовлено, з одного боку, порівняно невисокою вартістю і акуратним зовнішнім виглядом, з іншого — відмінними акустичними характеристиками. Корпуси з МДФ зустрічаються в «сабах» всіх призначень і цінових категорій.

— Дерево. Натуральне дерево добре підходить для корпусів низькочастотної акустики, за робочими характеристиками воно порівнянно з описаним вище MDF. При цьому даний матеріал вважається більш «природним» і має власний красивий малюнок поверхні, але коштує помітно дорожче. Тому дерев'яні корпуси хоч і поширені, однак не настільки широко, як MDF.

— Пластик. Головною перевагою пластику є його невисока вартість, однак з цього матеріалу дуже важко створити корпус з необхідними акустичними характеристиками. Тому пластикові сабвуфери зустрічаються надзвичайно рідко, переважно це вбудовані моделі.

— Метал. В даному разі маються на увазі різні сплави і алюмінієві моделі. Метал характеризується високою міцністю, але акустичні характеристики далекі від оптимальних. Це потребує застосування різних хитрощів, які відповідно впливають на ціну металевого сабвуфера. Тому даний варіант зустрічається досить рідко.
Динаміка цін
Polk Audio HTS 10 часто порівнюють
REL T-Zero часто порівнюють