Україна
Каталог   /   Комп'ютерна техніка   /   Маніпулятори   /   Ігрові маніпулятори

Порівняння Sony DualSense Edge vs Sony DualSense

Додати до порівняння
Sony DualSense Edge
Sony DualSense
Sony DualSense EdgeSony DualSense
Порівняти ціни 52Порівняти ціни 499
Відгуки
0
2
0
13
ТОП продавці
Головне
Адаптивні тригери L2 та R2. Поліпшена система зворотного зв'язку (adopted haptic feedback). Можливість переназначення кнопок та збереження налаштувань у профілях. Кнопки Fn (для швидкої зміни профілів та регулювання гучності). Налаштування ходу тригерів.
Сенсорна панель. Адаптивні тригери L2 і R2 (опір тригерів буде змінюватися залежно від ігрових подій). Покращена система зворотного зв'язку (adopted haptic feedback). Вбудований мікрофон. USB-C порт для зарядки.
Тип пристроюгеймпадгеймпад
Сумісність з платформами
ПК (Windows)
 
 
 
 
PlayStation 5
ПК (Windows)
Android
MacOS
iOS
PlayStation 3
PlayStation 5
ПідключенняBluetooth / дротовеBluetooth / дротове
Довжина кабелю2.8 м
Радіус дії10 м10 м
Технічні хар-ки
Загальна кількість кнопок1611
Зворотний зв'язоквібраціявібрація
Маніпулятор D-pad4-позиційний4-позиційний
Стіки
2 шт
обидва знизу
2 шт
обидва знизу
Бампери (шифти)22
Тригери (курки)
2
2
Задні кнопки2
Сенсорна панель
Загальні дані
Матеріал виконанняпластикпластик
Джерело живленняакумулятор
акумулятор /1560 мАгод/
Час роботи8 год8 год
Порт для зарядкиUSB-C та фірмовийUSB-C та фірмовий
ПідсвічуванняRGBRGB
Можливість кастомізації
Вихід на навушники
Динамік
Гіроскоп
Кабель в обплетенні
Знімний кабель
Вага280 г
Колір корпусу
Дата додавання на E-Katalogлютий 2023квітень 2020

Сумісність з платформами

Ігрові платформи, з якими сумісний маніпулятор.

Ігрову платформу можна описати як перелік пристроїв, із якими можна використовувати дану модель. В наш час можна зустріти контролери під такі види платформ:

— комп'ютери: ПК (PC), в основному під Windows, а також Mac від Apple;
— настільні ігрові приставки: Playstation (PS2, PS3, PS4, PS5), Xbox, Nintendo (Wii, Switch);
— портативні пристрої: насамперед смартфони і планшети під Android і iOS;
— інші специфічні види пристроїв (зокрема, телеприставки Apple TV).

Відзначимо, що багато моделей робляться сумісними одночасно з декількома платформами. А ось більш докладний опис кожного зі згаданих вище варіантів:

— ПК. В даному разі під ПК маються на увазі PC — настільні комп'ютери і ноутбуки під управлінням Windows, а іноді також інших операційних систем, насамперед Linux. Не входять сюди тільки пристрої під macOS від Apple, вони винесені в окрему категорію. В будь-якому разі, дротові маніпулятори для ПК (див. «Підключення») зазвичай використовують і...нтерфейс USB, бездротові – Bluetooth, рідше радіо.

— Android. Портативні гаджети під управлінням ОС Android. Відзначимо, що подібна сумісність зустрічається не тільки в спеціалізованих накладних геймпадах і зброї віртуальної реальності (див. «Тип пристрою»), але і в більш традиційних маніпуляторах — насамперед геймпадах класичних. При цьому особливості підключення і сумісність з певними ігровими пристроями може бути різною, вона залежить як від типу контролера, так і від більш специфічних особливостей. Так, традиційні геймпади зазвичай підключаються через Bluetooth і можуть використовуватися з будь-яким Android-гаджетом, на який встановлена гра з програмною підтримкою таких маніпуляторів. Аналогічно, для VR-зброї і накладних геймпадів потрібні сумісні ігри, але такі аксесуари призначаються виключно для смартфонів (не планшетів) і оснащуються відповідними кріпленнями.

— Mac. Під цим терміном обєднують комп'ютерну техніку фірми Apple, яка використовує фірмову настільну ОС macOS. Насамперед це десктопи і ноутбуки з різних лінійок Mac і MacBook відповідно. Така техніка має програмні і апаратні особливості, що помітно відрізняють її від інших видів ПК і лептопів; тому подібна сумісність для ігрових аксесуарів уточнюється окремо.

— iOS. Портативні гаджети від Apple, що працюють під фірмовою мобільною «операційкою» iOS — смартфони iPhone, планшети iPad та плеєри iPod touch. Особливості ігрових контролерів під таку електроніку повністю аналогічні описаним вище моделям під Android; власне, багато аксесуарів для мобільних ігор першопочатково робляться сумісними з обома платформами. А накладні геймпади (див. «Тип пристрою») механічної конструкції є універсальними за визначенням.

— AppleTV. Сімейство «розумних» телевізійних приставок, що випускається Apple. Починаючи з 4 покоління (2015 рік), такі приставки дають змогу встановлювати програми з відповідного розділу App Store, а розробники можуть не тільки створювати свої додатки під цю платформу, але і без особливих труднощів портувати на неї готові програми для iOS (див. вище). Як наслідок, у наш час для AppleTV доступні і ігри — відповідно, випускаються ігрові контролери для таких приставок. Підключаються такі аксесуари тільки бездротовим способом; багато з них можуть застосовуватися не тільки для ігор, але ще й як заміна штатного пульта ДУ.

— Switch. Ігрова консоль від Nintendo, яка має гібридний формат роботи. Складається з планшета, який можна використовувати окремо, і настільного адаптера для підключення планшета до телевізора, завдяки чому може використовуватися як настільна, і як портативна. Як наслідок, і контролери для цієї платформи досить різноманітні. Приміром, «рідний» маніпулятор Joy-Con складається з двох контролерів рухів, які можуть використовуватися окремо двома гравцями, утримуватися одним гравцем в двох руках, об'єднуватись в один геймпад для ігри в настільному форматі або кріпитися з боків планшета для використання «на ходу». «Половинки» Joy-Con зустрічаються у продажу окремо. Інші аксесуари для Switch можуть бути схожими зп конструкцією або менш універсальними: зокрема, серед них зустрічаються традиційні геймпади, накладні геймпади для планшетної частини консолі, а також контролери для аркад (див. «Тип пристрою»).

— Wii. Сімейство настільних ігрових приставок від Nintendo, попередник Switch. Оригінальна Wii, випущена ще в 2006 році, стала першою масовою консоллю з управлінням за рахунок контролерів руху (див. «Тип пристрою») і фактично визначила стандарти подібного управління для всього ринку. Наступна модель, Wii U, з'явилася в 2012 році. Вона представила власний оригінальний маніпулятор — геймпад з вбудованим дисплеєм, на який (в окремих іграх) можна транслювати зображення з консолі і грати без телевізора; при цьому повністю зберіглася сумісність з контролерами руху від попередньої консолі. В цілому приставки сімейства Wii вважаються застарілими в світлі виходу в 2017 році описаної вище Switch; нові контролери для них майже не випускаються.

— Xbox. Ціла лінійка настільних ігрових консолей Microsoft; одна з найбільш популярних платформ на цьому ринку, безпосередньо конкурує з PlayStation. Станом на 2020 рік включає 4 покоління: оригінальну Xbox (2001 рік), Xbox 360 (2005), Xbox One (2013) і Xbox Series X/S (2020). Актуальними з них (на той же 2020 рік) фактично є останні два, причому вони використовують один протокол для зв'язку з бездротовими контролерами. Тому сучасні аксесуари під Xbox, як правило, сумісні з обома поколіннями. А «рідний» бездротовий геймпад від моделей зразка 2020 року підтримує Bluetooth і допускає роботу з мобільними пристроями, але ось для сторонніх аксесуарів така можливість не гарантується. У цілому ж список маніпуляторів для Xbox включає переважно геймпади (дротові і бездротові) і керма. Також в свій час популярністю користувався контролер руху Kinect, здатний відстежувати переміщення всього тіла, проте його випуск (в ігровій версії) був припинений в 2017 році.

— PlayStation. Серія ігрових приставок Sony; ще один з головних гравців ринку настільних консолей, поряд з описаною вище Xbox. Під брендом PlayStation (PS) випускалися і портативні гаджети, проте в 2019 році Sony повністю відмовилася від їх виробництва. Настільні версії включають кілька поколінь, які не повністю взаємно сумісні; так що вибирати для такої консолі варто такі аксесуари, у яких прямо заявлена можливість роботи з відповідним поколінням. З іншого боку, багато контролерів першопочатково робляться відразу під кілька версій PS, так що з пошуком сумісної моделі особливих проблем не виникає. Класичні види таких маніпуляторів — дротові та бездротові геймпади, а також контролер руху PS Move (див. «Тип пристрою»); однак випускаються і інші види аксесуарів — насамперед керма, хоча ними справа не обмежується. Що стосується конкретних поколінь, то ось найбільш актуальні варіанти:

  • PlayStation 2. Друге покоління настільних ігрових приставок Playstation. Вийшло винятково успішним і випускалося компанією Sony протягом 13 років — з 2000 по 2013 рік. Завдяки цьому ці консолі лише відносно недавно перейшли в категорію остаточно застарілих – зокрема, офіційна техпідтримка і сервіс з ремонту були припинені лише у 2018 році. А аксесуари під такі пристрої досі можна зустріти у продажу (хоча це найчастіше моделі під новіші покоління, в яких передбачена зворотна сумісність).
  • PlayStation 3. Третє покоління PlayStation, представлене Sony в 2006 році. Саме тут був вперше застосований вищезгаданий PS Move — правда, лише в 2010 році. Також була досить успішною, випускалася протягом 11 років. За станом на кінець 2020 року в продажу можна знайти чимало контролерів, сумісних з цією платформою — причому серед них зустрічаються не тільки моделі під нові покоління з можливістю роботи на PS3, але і аксесуари, призначені тільки для цієї версії.
  • PlayStation 4. Покоління, випущене в 2013 році з оновленням модельного ряду в 2016 році. Станом на кінець 2020 року є найпопулярнішою версією PS і другою найуспішнішою у продажу настільною консоллю всіх часів (після PS2); продовжує випускатися. Відповідно, і контролерів під цю платформу на ринку представлено безліч.
  • PlayStation 5. Новітнє покоління PS, представлене в 2020 році. Штатний геймпад для цієї версії отримав назву DualSense, його конструкція заснована на попереднику DualShock з низкою модифікацій: курки з силовою віддачею, вбудований набір мікрофонів і покращений динамік, що дають змогу спілкуватися з іншими гравцями прямо через контролер, а також сенсорна панель (звідси і назва; докладніше про це див. нижче). Інших аксесуарів конкретно під дану платформу поки ще вкрай небагато, але, враховуючи рівень попиту на саму консоль, варто очікувати швидкої зміни ситуації. Зазначимо, що виробником заявлена обмежена сумісність з контролерами попереднього покоління, але у власних іграх для PS5 можна використовувати тільки маніпулятори під цю версію приставки.

Довжина кабелю

Довжина кабелю, передбаченого у конструкції чи в комплекті поставки дротового або комбінованого контролера (див. «Підключення»).

В цілому сенс даного параметра очевидний: більш довгий кабель дає більше свободи пересування, проте може створювати незручності на невеликих дистанціях. На практиці ж довжина дроту важлива в основному в тих випадках, коли дротове підключення використовується для гри на великому екрані: для комфортного перегляду бажано перебувати на досить великій відстані від такого екрану. Втім, навіть у цьому випадку порівняно короткий кабель можна компенсувати за рахунок довжини дротів, що йдуть від консолі (або іншого ігрового пристрою) до екрану, а то і за рахунок бездротового підключення приставки до екрану. Якщо ж контролер застосовується для комп'ютера — на даний параметр можна не звертати особливої уваги: системний блок або ноутбук зазвичай розташовується в безпосередній близькості від користувача, і для підключення вистачає навіть досить короткого дроту.

Загальна кількість кнопок

Загальна кількість кнопок, передбачене в конструкції маніпулятора.

Чим більше кнопок — тим більше додаткових можливостей можна «підв'язати» на маніпулятор, тим нижче ймовірність, що в процесі гри доведеться звертатися до інших органів управління (наприклад, клавіатурі ПК). При цьому багато ігрові приставки (див. «Сумісність з платформами») передбачають певну мінімальну кількість кнопок для сумісного геймпада — менша кількість просто не дало змогу б повноцінно використовувати всі функції приставки. Наприклад, у штатному контролер для PlayStation 4 11 кнопок.

Зазначимо, що маніпулятор D-Pad (див. нижче) при даному підрахунку не враховується: він вважається специфічним органом управління, хоча і заснований на кнопках.

Задні кнопки

Додаткові кнопки на задній панелі корпусу ігрового маніпулятора.

Подібне обладнання зустрічається виключно серед геймпадів (див. "Тип"). Як правило, задні кнопки стають налаштованими і прив'язуються під певні функції на розсуд гравця або залежно від вимог конкретної гри. Призначаються вони для того, щоб можна було керувати грою без необхідності відводити пальці від основних кнопок або стиків. Особливо корисні додаткові кнопки на задній панелі в шутерах від першої особи і файтинг, де швидкість реакції і точне управління відіграють вирішальне значення для успіху в грі.

Можливість кастомізації

Можливість кастомізувати окремі елементи контролера.

Кастомізацією називають фізичну зміну конструкції — насамперед для налаштування окремих елементів під особисті уподобання гравця. Подібна функція найчастіше зустрічається у геймпадах. Один з характерних її прикладів — можливість поміняти місцями D-Pad і лівий аналоговий важіль (про те й інше див. вище); така заміна буває особливо корисна в світлі того, що різні геймпади використовують різне компонування, і штатне розташування цих елементів може бути незвичним (або таким, що не підходить для конкретного стилю гри). Крім того, кастомізація нерідко передбачає можливість замінювати окремі елементи управління – наприклад, встановити інший «капелюшок» на аналоговий стік або навіть замінити 8-позиційний D-Pad на більш простий 4-позиційний. Подібні запасні деталі можуть першопочатково поставлятися в комплекті. Таким чином, можливість кастомізації в будь-якому разі дає додаткові можливості з налаштування контролера під конкретного гравця. З іншого боку, ця особливість помітно позначається на вартості; тому (а також з низки інших причин) вона зустрічається переважно серед прогресивних моделей.

Окремо зазначимо, що не варто плутати цю функцію з ремапінгом — переналаштуванням функцій окремих кнопок і інших елементів: ремапінг здійснюється програмним способом і його можливості залежать в основному від налаштувань ігор і спеціального ПЗ.

Вихід на навушники

Наявність виходу на навушники в конструкції маніпулятора.

Призначення такого роз'єму очевидно вже з назви: він дає змогу підключати дротові навушники або гарнітуру безпосередньо до контролера. Це особливо зручно в світлі того, що контролер знаходиться в руках користувача — тоді як сам ігровий пристрій (ПК, консоль) може розташовуватися на досить значній відстані. Також відзначимо, що дана функція досить популярна в бездротових моделях (див. «Підключення»), що дає ще більшу зручність при роботі з навушниками/гарнітурами.

Кабель в обплетенні

Наявність обплетення на комплектному кабелі контролера.

Ця особливість дещо підвищує вартість дроту, однак позитивно позначається на його міцності і довговічності: обплетення захищає ізоляцію і «начинку» від стирання, запобігає сильним перегинам і навіть здатне певною мірою протистояти проколам, порізам і допитливим домашнім тваринам, бажаючим спробувати кабель на смак.
Динаміка цін
Sony DualSense Edge часто порівнюють
Sony DualSense часто порівнюють